Франція планує вигнати нас з популярного 2-метрового діапазону (144-146 МГц у Європі), про що йдеться у презентації статті з цього питання на засіданні Підготовчої групи конференції CEPT WRC-19 17-21 червня в Празі.

Пропозиція Франції полягає в тому, щоб розглядати діапазон 144-146 МГц для первинного розподілу для Авіаційної мобільної служби, як частину більш широкого спектру, виділеного для цієї послуги. Зараз діапазон 144-146 МГц розподіляється глобально для аматорських і аматорських супутникових послуг на первинній основі.

У документі сказано:
"Список смуг, які пропонуються для вивчення можливих нових виділень для авіаційної мобільної служби на первинній основі, переглядається шляхом додавання смуги 144-146 МГц, смуги 5000-5010 МГц та 15,4-15,7 ГГц."

Рішення попередніх конференцій внесли певні обмеження щодо використання і наклали обмеження на розвиток аеронавігаційних мобільних додатків в рамках деяких існуючих мобільних розподілів, які традиційно використовуються авіаційними мобільними додатками.

У той же час, кількість пілотованих і безпілотних літальних апаратів, оснащених датчиками, значно зросла за останні 20 років разом з необхідністю двонаправленої комунікації з низькою та високою швидкістю передачі даних.

Аеронавігаційні програми, такі як спостереження за вогнем, спостереження за кордоном, моніторинг якості повітря та навколишнього середовища, моніторинг дорожнього руху, моніторинг катастроф, моделювання місцевості, зображення (видиме, інфрачервоне, радіолокаційне, метеорологічне), відеоспостереження вимагають зв'язку між різними типами авіаційних платформ.

Внаслідок цього зростає потреба в передачі даних між безпечними даними між різними типами аеронавігаційних платформ, і тому необхідність у нових діапазонах частот».

Наразі спонтанно розпочалося розповсюдження негайної реакції радіоаматорів: "займемо 2-метрову смугу" в суботу, 15 червня 2019 року з 20:00 до 21:00 UTC.

Також після повідомлення випадків втручання в систему навігації «Галілео» є пропозиція, що обговорюється в Європі, як можливий майбутній пункт порядку денного на WRC-2023 про вивчення аматорського розподілу в діапазоні 1240-1300 МГц («23 см»).

IARU знає декілька випадків, коли повідомлялося про перешкоди для сигналу Galileo E6. У всіх випадках вони були вирішені місцевими діями при повній співпраці зацікавлених аматорських станцій.

IARU не бажає, щоб аматорська служба будь-яким чином впливала на роботу системи Galileo. Було проведено спільні дослідження для оцінки справжньої уразливості системи, і на їх основі IARU вважає, що пропозиція ініціювати пункт порядку денного для WRC-23 є передчасною.

Позиція IARU полягає в тому, що належну технічну оцінку питань, що беруть участь, необхідно внести до відповідної дослідницької групи CEPT. Необхідно брати до уваги експлуатаційні характеристики аматорської служби з метою розробки розумних і пропорційних заходів, які сприятимуть подальшій корисності смуги для аматорських експериментів при дотриманні основного статусу служби GNSS.

IARU готовий до повної співпраці в будь-яких дослідженнях і поділяє мету досягнення безпечного і постійного вирішення питань спільного використання в цій групі.

IARU просить товариства-члени привернути цю інформацію до відома своїх членів і утримуватися в цей час від спекулятивних коментарів громадськості щодо ситуації, доки не буде досягнуто подальшого прогресу в дискусіях щодо регулювання. IARU також готова обговорити це питання з іншими суспільствами, які не входять до складу IARU.

IARU Region 1
https://www.iaru-r1.org/index.php/88-news/1864-wrc-23-agenda-items