Новини

Австралійська федеральна поліція розшукує зловмисника, який втручається в переговори пілотів і авіадиспетчерів в районі Мельбурна (Австралія). Про це в понеділок, 7 листопада, повідомило видання Sydney Morning Herald.

За даними поліції, радіохуліган вийшов на зв'язок з літаком авіакомпанії Virgin, який виконував посадку в одному з мельбурнських аеропортів, і видав себе за диспетчера. Слідуючи його вказівкам, пілот підняв літак на висоту 3000 футів (близько 1200 метрів) і став кружляти над північно-західною частиною міста. У той же день невідомий прикинувся пілотом легкомоторного літака, який зазнав аварії. Він повідомив диспетчерам по радіо, що у нього відмовив двигун, і попросив про допомогу.

Слідству відомо про п'ятнадцять інцидентів такого роду, що відбулися в аеропортах Тулламарін і Авалон, що знаходяться в районі Мельбурна.

Правоохоронним органам поки не вдалося затримати зловмисника. У разі затримання йому може загрожувати тюремне ув'язнення терміном до 20 років. Експерти відзначають, що під час сеансів зв'язку порушник повинен перебувати в прямої видимості від командно-диспетчерського пункту аеропорту і літака.

Радіопереговори між пілотами і авіадиспетчерами не шифруються і можуть вестися за допомогою загальнодоступного обладнання. Швидше за все, зловмисник використовував аматорський УКХ-передавач.

Судячи з прогнозів, 20-го листопада всю Україну і на схід вкриє ковдра інтенсивного тропо проходження. Пропоную всім не втратити шанс і спробувати провести ще в цьому році свої найращі зв'язки. До речі, під час тропо вам стане в нагоді УКХ чат сайта, де ви зможете оперативно обмінятися інформацією зі своїми потенційними кореспонденатами.

В найближчі дні починається 30-денний період, коли умови для EME контактів будуть просто блискучими - деградація (Dgrd) для цього перiоду буде складати від 1.37 до 2.6дБ.

 Dgrd (degradation) - це "добротність" розрахунку, виконаного більшістю комп'ютерних програм стеження за Місяцем. Цей параметр обчислюється для коррекції в дБ співвідношення сигнал-шум на трасі EME в певному положенні місяця і на певну дату. Деградація враховує надмірний шум неба в напрямку Місяця плюс додаткове згасання синалу на трасі Земля-Місяць, що погіршують зв'язок для ідеальних умов з мінімально можливим шумом неба уздовж траєкторії Місяця і абсолютної мінімальної відстані перигею. Протягом місячного циклу, цей фактор може змінюватися більш ніж на 13 дБ для  діапазону 2м. Станції з слабким енергетичним потенціалом матимуть найбільші шанси на успіх EME на 2м, коли деградація становить менше 2,5 дБ і нижче.

Погляньте на графік, де бузковим кольором відмічена крива Dgrd - для листопада гарні умови:

Після 7 місяців спроб, 11 листопада 2016 о 18:10UTC MX0CNS/M0ABA і HB9Q провели EME QSO на 70см з використанням на MX0CNS 2-хелементної Yagi і потужністю передавача 60 Вт - менше 260 Вт EIRP.

APRS система пакетної передачі, яка зазвичай працювала на 145.825МГц наразi не доступна через вiдмову трансивера. Зараз активується UHF трансивер ARISS , який був на зберіганні на МКС і в даний час діє на 437.550 МГц. Система керування пакетною передачею використовує той же протокол, що і системи на VHF. Вся інша голосова або SSTV активність з МКС на 2 м буде використовувати радіостанцiю на російській частині МКС.

Оператори, що будуть використовати систему на UHF слід скорегувати частоту для збільшення доплерівського зсуву на UHF (+-9кГц). На заміну всiм аматорським передавачам на борту МКС буде встановлено Kenwood TM-D710, для якого намічений термін поставки - на кiнець 2017 року.